De theaterroute WinterZone die eind december te beleven was in Sittard bleek een doorslaand succes. Nog voordat de eerste route op 27 december van start ging waren alle voorstellingen/theaterroutes uitverkocht. Een enkeling wist bij de kassa nog een kaartje te verkrijgen als er tickets over waren, maar dit was een zeldzaam gegeven.
Zin in een mooie uitdaging op je vakgebied? Ben je gek op theater en evenementen? Werk je graag in een tof team, waarbij je begeleid wordt door een ervaren professional? Dan zoekt Het Laagland jou!
Op vrijdag 7 december gaat de nieuwe familievoorstelling Gewoon Held van theatergezelschap Het Laagland in première, in regie van Lennart Monaster. De voorstelling voor iedereen van 8 tot 108 jaar gaat over vier superhelden die er helemaal klaar mee zijn. Weg met die hoge prestatielat. Ze willen alleen nog maar gewoon zijn. Een uitdagende missie met veel bravoure en verlegenheid.
Alles komt voorbij tijdens WinterZone, een nieuw initiatief van Het Laagland, Gemeente Sittard-Geleen en VIA ZUID. Van een sprookje tot een alledaagse vertelling, van een persoonlijk levensverhaal tot een moderne ode aan Toon Hermans. Tijdens Wèntjerdruim Sittard brengen Het Laagland & VIA ZUID de theaterroute WinterZone. Laat je van 27 t/m 30 december met de hele familie meevoeren door vier creatieve, korte voorstellingen van jonge en veelbelovende theatermakers uit de regio, op bijzondere locaties in het centrum van Sittard. De kaartverkoop start binnenkort. Hou de kanalen van Het Laagland & VIA ZUID in de gaten.
De professionele jeugdgezelschappen van Nederland, die theater, dans en muziek op de planken brengen, hebben gezamenlijk het Centercom Subsidiefonds gewonnen. De prijs is een landelijke buitenreclamecampagne ter waarde van € 50.000,00. Deze werd op Prinsjesdag, dinsdag 18 september, door Centercom in het ´gouden koffertje´ aan de marketeers van de jeugdgezelschappen uitgereikt in Theater De Krakeling in Amsterdam. De campagne van de jeugdgezelschappen start vanaf november 2018, duurt een jaar en is in circa 70 steden te zien. Het doel van de campagne is gezinnen te stimuleren naar het theater te gaan.