Wij vinden het belangrijk om intieme voorstellingen te maken voor jongeren.Voorstellingen in de klas, die binnen komen, dicht op de huid gespeeld worden en waarbij ontsnappen niet echt mogelijk is.
Bij iedere voorstelling is een nagesprek of ander educatiemateriaal in de vorm van een spel dat ze zelf in de klas kunnen doen. Zo kunnen leerlingen laten weten wat zij ervan vinden, hoe ze zich bij tot dit onderwerp verhouden en ze aan het nadenken zetten.
Theater maken dat beklijft, is ook theater waar je van groeit.
Voor meer informatie & boekingen neem contact op met Theatereducator Renée van de Schoor.
Loopt jouw hoofd soms ook over? Lijkt het alsof iedereen wel iets van je wil? Rustig blijven is best moeilijk, zeker als je de druk voelt van je ouders, je vrienden en van school.
In deze humorvolle en energieke voorstelling komen twee oud-klasgenoten elkaar bij toeval tegen. Net als toen, moeten ze eigenlijk niet veel van elkaar hebben. Als ze toch samen herinneringen ophalen, herkennen ze bij elkaar de drang om aan de verwachtingen van anderen te voldoen. Dat levert onverwacht een band op én het inzicht dat perfectie een illusie is.
Aan het eind van de voorstelling gaan de acteurs met de leerlingen in gesprek. Hoe gaan zij om met de verwachtingen van anderen? Kun je zelf kiezen wie je bent of wordt dat door anderen bepaald?
Stress Les(s) is een coproductie van Toneelgroep Maastricht en Het Laagland, speciaal ontwikkeld voor het middelbaar onderwijs. Gespeeld in het klaslokaal.
Educatie
Na de voorstelling is er een nagesprek met de spelers.
Praktisch
Info & boeken
via Renée van de Schoor: renee@hetlaagland.nl
Acteurs in de klas maken druk bespreekbaar
Goede cijfers halen, veel vrienden hebben: tieners staan steeds meer onder druk. Met een Stress Les(s) tussen de schoolbanken hopen acteurs van Theater in de Klas met scholieren hierover het gesprek aan te gaan.